امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://funandlecture.cloob24.com
0
در جنگاوری پیشرفته داستان در سال 2054 اتفاق می‌افتد. جایی که یک گروه تروریستی بین‌المللی حملات خود را برای تصرف جهان شروع می کند. این کار را با از کار انداختن همزمان رآکتورهای هسته‌ای کشورهای قدرتمند آغاز می‌کند. بدین‌ترتیب، قدرت دفاع کشورهای مختلف من جمله ایالات متحده به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. دولت‌های زیادی ورکشسته و تسلیم می‌شوند و سازمان‌های جهانی پاسخگو نیستند. حالا وقت آن است که یک مرد قدرتمند وارد میدان شود و به مبارزه برخیزد. “جاناتان آیرونز” رییس بزرگترین و پیشرفته‌ترین ارتش خصوصی جهان است. “اطلس” با امکانات و سربازهایی که در اختیار دارد تنها امید مقابله با گروه تروریسی KVA است. بازی‌کننده در نقش “جک میتچل” افسر سابق نیروی دریایی امریکا که اکنون سقوط کرده است به اطلس می‌پیوندد و ماموریت‌ها شروع می‌شوند.

اما چه چیزی داستان بازی را متمایز می‌کند؟ اگر بازی عملیات سری 2 را بازی کرده باشید، حتما و بدون شک شخصیت منفی آن بازی یعنی “رائول منندز” را به یاد دارید. منندز یک آنتاگونیست فوق‌العاده پرداخت شده بود که توانست داستان بازی را از این رو به آن رو کند. حالا یک ضدقهرمان دیگر به ما معرفی شده است که انتظار داریم با کاریزمایی که دارد، بتواند نقشی حتی بهتر از منندز برای جنگاوری پیشرفته بازی کند. می‌پرسید این شخصیت کیست؟ همان “جاناتان آیرونز” است. می‌پرسید چرا کاریزما دارد؟ چون نقشش توسط “کوین اسپیسی” بازی شده است. و همه‌ی این قابلیت و کاریزما را در همان سخنرانی جاناتان در تیزر معرفی بازی دیدیم.

ندای وظیفه که امسال برای اولین بار با موتور گرافیکی کاملا جدید ساخته می‌شود، برای موشن کپچر بازیگران خود از تکنولوژی ساخت فیلم “آواتار 2″ـ “جیمز کامرون” استفاده می‌کند که به گفته‌ی اکتیویژن برای این سری اولین بار اتفاق می‌افتد. بدین ترتیب می‌توان از کیفیت گرافیکی بازی و همچنین، شباهت بازیگران به چهره‌ی اصلی آن‌ها مطمئن باشیم. هر چند این مسئله در اولین تیزری که از بازی دیده بودیم به ما ثابت شده بود. درست همان لحظه‌ای که “کوین اسپیسی” را برای اولین بار دیدم، از دقت و جزئیات چهره‌ی او متحیر شدم. این بازی را حتی می‌توان وارث بزرگ سینما در دنیای بازی هم نامید. ردپای مردان بزرگ سینمایی در جای جای آن دیده می‌شود.

داستانِ پیشرفت‌ها و تغییرات ندای وظیفه‌ی یازدهم به حضور بازیگر معروف هالیوودی، تغییر موتور گرافیکی و روی دادن در سال 2054 ختم نمی‌شود. بلکه در این بازی قرار است شاهد تغییرات زیادی در بخش گیم‌پلی بازی باشیم. علاوه بر این‌که زمان بازی این امکان را به ما می‌دهد تا از سلاح‌های پیشرفته و خفن و آینده نگرانه بهره ببریم، امکانات بسیار زیاد و قابل توجه دیگری هم در بازی گنجانده شده است. به طور مثال این‌که در این بازی وسائل نقلیه‌ی آینده‌نگرانه‌ای وجود دارند که با استفاده از آن‌ها اکشن‌های کاملا جدیدی خلق شده است. همچنین، سازندگان با تغییر دادن دید جزئیات برای بازی‌کنندگان، حس رئال بودن بازی را افزایش داده‌اند. بدین ترتیب، دیگر شما همه‌ی اطلاعات را در مورد موقعیتتان در بازی از طریق آن‌چه روی صفحه نمایش داده می‌شود به دست نمی‌آورید و فقط یک نقشه‌ی هولوگرافیک است که از روی سلاحتان به نمایش در‌‌می‌آید. این تغییر را هم می‌توان میراث “ارواح” نامید، چرا که بازی قبلی به نوعی آغازگر این نوع تغییر بود و قدم‌های اول را قبلا برداشت.

چیزی که از بابت آن خیالمان کاملا راحت است، لمس “هیجان” همیشگی در بازی است. یعنی قرار نیست به خاطر تغییرات در این بازی دیگر شاهد انفجارهای عظیم، برخوردهای سهمگین و فروپاشی‌های بزرگ نباشیم. همه‌ی این‌ها در بازی به وفور دیده می‌شود. حتی ما در یکی از تریلرهای اخیر به نمایش درآمده از بازی شاهد تخریب کامل پل “گلدن گیت” بودیم! (البته ندای وظیفه سابقه‌ی تخریب برج ایفل را هم دارد، این که چیزی نیست!)

اما چه چیزی به بالاتر رفتن این هیجان کمک می‌کند؟ سازندگان بازی به مسئله‌ی “صداگذاری” اشاره می‌کنند. آن‌ها بر روی کیفیت بالای صداگذاری بازی و تجربه‌ی کاملا جدید بازی‌کنندگان از آن تاکید زیادی دارند و همین مسئله باعث می‌شود که مطمئن باشیم با یک انقلاب در زمینه‌ی صداگذاری بازی‌های رایانه‌ای طرف خواهیم بود. اما نه… صبر کنید! یک اسم شنیدم. درست است؟ “Don Veca” مسئول صداگذاری بازی است؟ پس دیگر خیالمان از این بابت راحت است. “وکا” که مثل بسیاری دیگر از افراد استودیوی Visceral به Sledgehammer پیوست، سابقه‌ی درخشانی در صداگذاری برای بازی‌ها دارد و همین ما را خاطر جمع می‌کند. وقتی او می‌گوید “احساس شلیک در این بازی از طریق صدایی که اول وارد گوش شما می‌شود، وارد بدنتان می‌شود، به استخوان‌هایتان راه پیدا می‌کند و بعد روحتان را قلقلک می‌دهد، کاملا منتقل می‌شود” دیگر چه نگرانی باید داشت؟

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه